باشگاه کوهنوردی و طبیعت گردی یوتاب

► کوهنوردی - طبیعت گردی - گلگشت ◄

باشگاه کوهنوردی و طبیعت گردی یوتاب

► کوهنوردی - طبیعت گردی - گلگشت ◄

ویژگی های مدیر کامل

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ق.ظ

 

 

شاخص های مدیریتی

شاخصه های فردی:

دارای راه حل ابتکاری در مواقع مورد نیاز 1 میزان توانایی حل مسائل به طور خلاق 2   برنامه سازی و شبکه سازی و واداشتن شبکه به انجام برنامه3 - دارای تسلط فردی ، تفکر سیستمی و مدلهای ذهنی است 4 ریسک پذیری و علاقه ی بیشتری به فعالیت های کارآفرینانه 5 قابلیت جذب نیروی انسانی شایسته، منابع مالی، رضایت تامین کنندگان، گیرنده های حساس اطلاعاتی را داشته باشد 6 داشتن مسئولیت پذیری، نظم پذیری، ابتکار عمل، منش فرماندهی و نبود غضب، امانت داری، مطلع بودن، کسب دانش، هوشیاری و استعداد، قدرت قطع وابستگی و اثرگذاری با عمل، رهبری نمودن جامعه ی تحت فرماندهی، پرهیزکاری، صبر و پافشاریو استقامت در مقابل دشواری ها و غلبه بر موانع میان راه 7 بیان انتظارات به صورت شفاف، مربی گری، ارائه بازخورد، قدردانی از تلاشها، استثنا قائل نشدن، شناخت کارکنان، هر فرد را به عنوان یک استعداد منحصر بفرد دیدن، بی محابا کار کردن، صادق و قابل اعتماد بودن

مقاله کامل در ادامه مطلب...

 

 

8 خیرخواهی، پاکدامنی، دلسوزی، متانت، آرامش، عذرپذیری، مهربانی، ریشه داری، حسن سابقه، دلاوری، بخشندگی و بلند نظری 9 عدم شتاب در تصمیم گیری ها ، تحمل و انتقادپذیری، واگذاری اختیارات، نظام تنبیه و پاداش، ارزیابی دوره 10 - توانایی برنامه ریزی، سازماندهی ، رهبری و کنترل و ارزیابی (در بحث امتیازات ستادی حائز اهمیت است) خودانگیختگی، مهارت کافی برای خدمت، خوش بینی و مثبت اندیشی  11 عملگرا بودن، پیشرو بودن، تفویض قدرت، جذاب، مردم سالار، دارای ذکاوت و زیرکی، دارای انگیزه و تسلط  12- توجه به انگیزش و جو (پژوهشات مارتین شرلی) موثر بودن و متعهد بودن در رهبری (دن ویکتوریا) داشتن ارتباطات بالا و درگیری آنها با مسائل و داشتن ادراک دقیق (ویتکر و ولنتن) پیوند کارکنان یا زیردستان به سازمان (ژوان لوید)

شاخصه های گروهی و جمعی:

تشویق زیردستان به تامل درمورد کارکرد خویش 13   ایجاد رضایت و تعهد کاری در کارکنان 14   داشتن روحیه و توجه به کار تیمی، بصیرت جمعی 15 مشارکت فکری کارکنان (مارتین شرلی)

شاخصه های سازمانی:

تحقق ماموریت و اهداف سازمان (پژوهشات مارتین شرلی و لوتانز) میزان مسئولیت پذیری بالا در تمام جنبه ها (ویتکر و ولنتن) رعایت سلسله مراتب 16 -  وابستگی و تعلق به سازمان  17

نقش های مدیریتی:

نقش های ارتباطی، تصمیم گیری و اطلاعاتی و مهارت های ادراکی و فنی و انسانی نیز از مشخصات فرمانده یا مدیر خود در بحث امتیازات ستادی مطرح می گردد.

 

 

 

منابع و مواخذ:

1.کتاب سرپرستی و نظارت آموزشی، فصل دوم، چینش، نویسنده توماس جی سرجیوانی، مترجم عبدالمحمد طاهری و محمد شعبانی.

2. کتاب سرپرستی و نظارت آموزشی، فصل دوم، سازماندهی، نویسنده توماس جی سرجیوانی، مترجم عبدالمحمد طاهری و محمد شعبانی.

3.رهبری تحول، مقدمه، نویسنده جان پی کاتر، مترجم رضا رسولی نسب

4.پنجمین فرمان، صفحه 12، نویسنده پیتر سنگه، مترجم مهدی ایران نژاد و مینو سلسله.

5.مبانی مدیریت منابع انسانی ، نویسنده گری دسلر، ترجمه آرارات سرکیسیان و امیرعلی ملک وند فصل اول برنامه ریزی راهبردی صفحه 36

6.عنوان مقاله: شاخصهای عملکرد مدیران ، مترجم دکتر هما غفوریان ، ماهنامه تدبیر سال 1چهاردهم شماره 133.

7.حضرت آیت الله خامنه ای، بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت المقدس به مناسبت آزادی خرمشهر ، حدیث ولایت، مرکز تحقیقات علوم انسانی سال 1378

8.دکتر احمد عیسی خانی، در مقاله ویژگی یک مدیر خوب، مجله علمی پژوهشی مدیریت فردا، شماره 36

9.امام علی (ع) ، برداشت از محتوای نهج البلاغه

10.دکتر زهرا نظری مهر، سازندهای مدیریت بخش 3 فصل اول

11.دکتر علیرضا ابوالفتحی . مقدمه کتاب مدیران موفق

12.کتاب ذنیای مدیریت، راجر آنلی، مترجم رضا مستوفی ، فصل اول

13. کتاب سرپرستی و نظارت آموزشی، فصل دوم، نویسنده توماس جی سرجیوانی، مترجم عبدالمحمد طاهری و محمد شعبانی.

14.کتاب مدیریت منابع انسانی ، فصل اول صفحه 26، ج سی لوتانز

15. پنجمین فرمان، صفحه 16، نویسنده پیتر سنگه، مترجم مهدی ایران نژاد و مینو سلسله.

16. حضرت آیت الله خامنه ای، بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت المقدس به مناسبت آزادی خرمشهر ، حدیث ولایت، مرکز تحقیقات علوم انسانی سال 1378

17. دکتر علیرضا ابوالفتحی . کتاب مدیران موفق

- SHIRLEY, MARTIN BENEDICTA, “GROUPS ABOUT SPECIFIC ASPECTS OF THE CHANGE PROCESS”, PHD PEPPERDINE UNIVERSITY FEB 1990.

- SERGIVANNI, T.J. “VALUE-ADDED LEADERSHIP: HOW TO GET EXTRAORDINARY PERFORMANEE IN SCHOOL”, SANDIAGO, CA. HARCOURT BRACE, 1990.

- DUNN, VICTORIA, “PRINCIPAL LEADERSHIP FOR EQUITY AND EXCELLENCE’ “A CASE STUDY OF AN INCLUSIVE EXEMPLARY SCHOOL, PH.D. DISSERTATION, UNIVERSITY OF HUSTON, SEPTEMBER 2000.

- WHITAKER, T.AND VALENTINE, J.HOW DO YOU RATE? HOW EFFECTIVE SCHOOL LEADERS INVOLVE STAFF MEMBERS, BOSTON, SCHOOLS IN MIDDLE, 1993.

- LUTHANS, FRED, ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, 4TH ED. NEW YORK, MCGRAW HILL, 1995.

- KOTTER, JOHN, WHAT EFFECTIVE GENERAL MANGERS REALLY DO, HARVARD BUSINESS REVIEW, MARCH/APRIL 1999.

- SENGE, PETER, THE LEADERS, NEW WORK: BUILDING LEARNING ORGANIZATION, MIT SLOAN MANAGEMENT REVIEW, FALL 1990.

- DESSLER, GARY, MANAGEMENT FUNDAMENTALS, LONDON, PRENTICE HALL PUBLISHING, 1990.

- KAPLAN, R, “THE BALANCED SCORECARD. MEASUREMENT THAT DRIVE PERFORMANCE”, HARVARD BUSINESS REVIEW, JANUARY, FEBRUARY, 1993.

- CARAVATTA, M. SELF EVALUATION ACCORDING TO MEASURES OF BALDRIGE’S AWARD, QUALITY PROGRESS’, OCTOBER 1997.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی