پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است


مقاله ی « افزایش قدرت تمرکز در سنگ نوردی » ترجمه ی قسمتی از کتاب Maximum Climbing نوشته ی اریک هورست می باشد که توسط سرکار خانم لیلا آب شیرینی نائب رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی دزفول ترجمه شده. همچنین لازم به ذکر است که متن زیر دارای دو قسمت و چهار بخش است که در حال حاضر قسمت اول (بخش اول و دوم) را در اختیار شما علاقه مندان قرار می دهیم.

این مقاله برگرفته از پایان نامه ی مربی گری کوه پیمایی درجه سه خانم آب شیرینی است و برای اولین بار توسط سایت هیئت کوهنوردی دزفول منتشر می شود، لذا کپی برداری از این مطلب حتما باید با ذکر نام نویسنده و سایت منتشر کننده صورت پذیرد.

مقاله در ادامه مطلب...



 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۶
ماهلین


پس از درخواست و پی گیری های هیئت کوه نوردی و انجمن کوه نوردان دزفول، و همکاری شهردار محترم شهر، جناب آقای کرمی نژاد، و مسئولین مربوطه، تندیس « کوهنورد » در فلکه ی خروجی شمال شهر (زیباشهر) احداث و رونمایی شد.

در واقع این تندیس در مسیر دسترسی به کوه های شمال دزفول و زاگرس مرکزی واقع شده است.

سپاس از تمامی کسانی که در این راه تلاش نمودند و تشکر ویژه از همکاری های شهردار محترم.


کوهنورد دزفول


تندیس کوهنورد



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۰۸
ماهلین


حدوداً 52 کیلومتری شمال دزفول، دهستان سردشت، در جاده ی ابوالحسن و بعد از روستای گردشگری لب سفید و ابوالحسن، و در موقعیت جغرافیایی « طول 48.56 و عرض 32.35 » دیواره ی بلند کوهی مشاهده می شود که غیر از طبیعت بکر و زیبایش، از نظر تاریخی نیز مورد توجه است.

دژ محمدعلی خان (علیمردان خان) یا به زبان محلی ممدلی خان، با ارتفاع 1550 متر از سطح دریا، از شرق به کوه هفت تنان و از جنوب به کوه سگریون و از شمال به لنگر کوه می رسد، و به رغم داشتن چشمه های پر آب و آبشاری به نام آبشار دژ، مورد توجه طبیعت گردان و علاقه مندان به کوه می باشد.

گزارش کامل در ادامه مطلب...




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۳۰
ماهلین


( گزارشی از سفر به آبشار دژ ممدعلی خان )

روستاهای شمال شهرستان دزفول و مناطق پیرامون آنها با طبیعی سرسبز و زیبا گردشگاه های مورد علاقه ی دوستداران طبیعت به شمار می آیند .

گروه های کوهنوردی و دوستداران طبیعت از اواخر پاییز تا اواسط بهار مناطق سردشت ، شهیون ، آبشار شوی ، آبشار دژ ممدعلی خان ، روستای پامنار ، روستای لیوس ، دره توبیرون ، کوه هفت تنان و… را برای بهره مندی از طبیعت و هوایی پاک انتخاب می کنند .

هر چند که بخش عمده ای از مسیر این روستاها ، ماشین رو است ولی برای دستیابی به بعضی از این مناطق قسمتی از مسافت ماشین رو و قسمتی از آن به صورت پیاده روی است از این رو بازدید از مناطق مذکور ، بدون راهنمایی گروه های کوهنوردی و اشخاص راه بلد امکان پذیر نیست .



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۲۲
ماهلین


علاقه آقای Malcolm Russell به کوهنوردی باعث شده تا آخرین طراحی خود را به یک وسیله ساده برای ارتباطات مختصر بین کوهنوردان اختصاص دهد.

این وسیله بسیار سبک و با مقاومت و سازگاری بالا با محیط کوهستان ساخته شده است، به راحتی با تسمه و کارابینی که دارد به کوهنورد متصل و با دکمه های رنگی و ساده ای که در آن قرار داده شده می توان همنوردان را از وضعیت موجود مطلع کرد. با فشار دادن هر دکمه، چراغی با همان رنگ در دستگاه همنوردتان روشن خواهد شد.

دکمه سفید: وضعیت عادی
دکمه سبز: صعود موفق آمیز
دکمه زرد: هشدار برای خطر
دکمه قرمز: اعلام وقوع حادثه




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۳۲
ماهلین


شرکت The North Face نوعی کوله پشتی‌ را طراحی کرده است که دارای کیسه‌های هوا برای امینت بیشتر کوهنوردان و اسکی بازان می‌باشد. نام این محصول ABS‏ (Airbag Safety System) ‏ است. وزن این کوله بسیار سبک و کیسه‌های تعبیه شده و کپسول نیتروژن جای بسیار کمی را در کوله اشغال می‌کنند.

یکی از کاربرد‌های این کوله پشتی، هنگام سقوط از ارتفاعات و گیر افتادن در بهمن می‌باشد، با کشیدن یک دستگیره که روی بند کوله قرار دارد، کیسه‌ها در دو طرف کوله به سرعت توسط گاز نیتروژن پر خواهد شد و جان شما را نجات خواهد داد.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۲۸
ماهلین


به کلیه عوارض سنگ و دیواره ها، اعم از برجستگی یا فرورفتگی که بتوان در انجام صعود یا فرود از آن استفاده کرد گیره گفته می شود. گیره ها انواع و اشکال مختلف دارند که باعث تغییر سختی مسیر صعود می گردند.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۲۱
ماهلین


کتاب راه های صعود به قلل دنا نوشته غلامرضا حق بین و درباره جغرافیای طبیعی کوهستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و راه های صعود به قله های این رشته کوه می باشد.

دنا ریشه در باورهای دیرین مردمان دیار بویراحمد دارد، از زمانی که افسانه کیخسرو و شاهنامه یار دیرین شبهای طولانی زمستانهای آن بوده است. دنا این رشته 90 کیلومتری، با بزرگترین مجموعه بالای چهار هزارمترهای ایران همچون گوهری بی همتا در میان رشته کوه های سرزمین پهناورمان ایران می درخشد. طبق آخرین بررسی نقشه ها و صعودها (از76 تا 88) توسط هیت کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد، دنا 49 قله منفک بالاتر از 4000 هزار متر در رشته دنا وجود دارد.

اگر قصد صعود به قله های مرتفع دنا را دارید، بی شک با نوشته ها و عکس های رنگی از جامعترین کتاب موجود درباره این کوه این کتاب است.

غلامرضا حق‌بین متولد 1340 شیراز بوده و دارای مدارک متعدد کوه نوردی و اسکی می باشد. وی بنیان‌گذار کوه نوردی کلاسیک و اسکی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و 14 سال ریاست هیات کوه نوردی و 18 سال ریاست هیات اسکی این استان را به عهده داشته است.


کتاب راه های صعود به قلل دنا نوشته غلامرضا حق بین


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۱۵
ماهلین


این کتاب فقط شرح حال صعود به کوه بلند و خطرناک آناپورنا نیست، بلکه داستان تلاش جمعی از شجاع ترین و مقاوم ترین زنانی است که با اتکا به اراده و سرسختی خود برای رسیدن به هدف تلاش می کنند. این سرگذشت آنان و مسایلی که در کار خود با آنها مواجه  می شوند است. شرح حالی ازکاری سازمان یافته و با برنامه است که گام به گام غیرممکن را به امری واقعی تبدیل می کند. کتاب با نثری زیبا که میتوان درسهای بزرگی از آن آموخت.


خلاصه:

آرلن بلام٬ زنی است که سرپرستی اولین تیم مستقل کوهنوردی زنان برای صعود به یکی از قلل مرتفع بالای هشت هزار متری جهان را بعهده می گیرد. تا قبل از آن تمام تیم های کوهنوردی کاملآ مردانه بودند و زنان برای حضور در تیم ها و صعود به مردان متکی بودند. پس از سالها تلاش ٬ ﮪﯿﺌت هیمالیانوردی آمریکا برای نخستین بار در سال ١٩٧٨به زنان اجازه تشکیل تیم و صعود مستقل داد. این کتاب که توسط سرپرست تیم٬ آرلن بلام نوشته شده است٬ ماجرای صعود این زنان به قله آناپورنا٬ دهمین کوه بلند در بام دنیاست٬ ماجرای پر فراز و نشیبی که خواننده را با خود همراه می کند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۱۲
ماهلین


چهار روش برای حفظ خونسردیتان :

خیلی سریع برای ما رخ می دهد! صد ها متر دورتر از سطح زمین ناگهان می فهمیم که در دام افتادیم و نیاز مبرم به فرود از یک دیواره ترسناک داریم .

متاسفانه هیچ ضمانتی برای وقتی که در حال معامله کردن با خطرات خارجی مانند رعد وبرق و… هستیم وجود ندارد ،

اما در اینجا یکسری روشها برای غلبه بر (کاهش ) خطرات بالقوه در حین ماجرا جویی شما وجود دارد:

در ادامه ی مطلب...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۰۵
ماهلین


موتور دورانی یک  موتور احتراق داخلی است درست مثل موتور اتومبیل ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش ،تراکم ،احتراق ،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می شود و این شبیه این است که برای هر کدام از چهار مرحله یک سیلندر جداگانه داشته باشیم و پیستون به طور پیوسته از یکی به بعدی حرکت کند.



وانکل


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۲۱
ماهلین


جت آب:

یکی از انواع موتورهای جت است که با بیرون فرستادن جریان آب از پشت قایق باعث حرکت قایق می شود.
مزایا: توانایی کارکرد در آبهای کم عمق ،قدرت بالا و میزان خسارت زیست محیطی کم .
محدودیتها: بازده کمتر نسبت به موتورهای پروانه ای و آسیب پذیری نسبت به ورود اشیاء خارجی .


سیستم موتور جت


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۱۸
ماهلین


کوله پشتی یکی از تجهیزاتی است که برای حمل لوازم و وسایل مورد نیاز از آن استفاده میشود به عبارت دیگر تمام وسایل مورد نیاز یک کوه نورد باید درون وسیله ای قرار گیرد که این وسیله کوله پشتی(Back pack) نام دارد.

باید دارای ویژگی هایی باشد که بتوان از آن به راحتی بیشترین بهره را برد. بنا براین انتخاب یک کوله پشتی مناسب و تنظیم صحیح آن روی بدن، دو مسله بسیار مهم است.    

انتخاب کوله پشتی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این وسیله همراه همیشگی شما هستند. در چندین سال اخیر شرکت های معتبر جهان کوله پشتی هایی باکاربرد های مختلف، در ابعاد و سایز های مختلف طراحی کردند که کار کاربر را در انتخاب کوله مورد نظر، آسانتر کرده است.

کوله باید دارای پارچه ای انعطاف پذیر و مقاوم در برابر نفوذ آب، کاور مخصوص ضدآب ، تسمه هایی با اسفنج نرم و قفل شونده برای شانه ها و کمر، با رگلاژ و عرض مناسب و همچنین باید دارای پشتی و زین داخلی استاندارد برای جلوگیری از فشار مضاعف به فرد، شانه ها و ستون مهره ها باشد تا صدمه جبران ناپزیری به کوهنورد  وارد نشود.

به ادامه مطلب بروید...


خرید و نگهداری کوله پشتی کوهنوردی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۰۷
ماهلین


اگر توجه کرده باشید، از روزی که آبشار شوی به عنوان یک اثر طبیعی ملی ثبت شد، پای تصویربرداران، طبیعت دوستان، کوهنوردان و گردشگران را به این شهر باز کرد. البته غافل نشویم که قبلاً هم ردپای گردشگران را در طبیعت شهرمان دیده بودیم.

البته شوی بسیار خاص و زیباست... اما آیا دزفول غیر از شوی، دیدنی های دیگری نداشت؟ این برادران تا کنون کجا بودند؟ این دوربین های خوزستانی، خارج از استانی و حتی کشوری؟ این کارشناسان و محققان؟

باز هم جای شکرش باقیست که در این مدت شوی خشک نشد...





۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۴۰
ماهلین


رامی گاردس (Romi Garduce)  کوهنورد، غواص و ماجراجو  فیلیپینی است. رامی به بلندترین قله ها در هر قاره صعود کرده است ( هفت قله ، در هفت قاره جهان ). رامی تمامی صعودهایش را همزمان با حفظ شغل تمام وقتش در صنعت فناوری اطلاعات در سمت مدیریت پروژه انجام داده است و به این موضوع افتخار می کند. رامی گاردس کتابی تحت عنوان "برو بالا، سفر یک فیلیپینی به هفت قله" در سال 2013 میلادی به چاپ رساند. مطلبی که می خوانید برگرفته از وبلاگ شخصی رامی گاردس که توسط خدایار پرتوی از اعضای گروه کوهنوردان زرتشتی ایران ترجمه و برای خوانندگان به اشتراک گذاشته شده است.

به ادامه مطلب بروید...


درس هایی که کوه به من آموخت


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۱۷
ماهلین





۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۳۷
ماهلین

رشته کوه دنا، بلندترین کوه و بزرگترین چین خوردگی رشته کوه بزرگ زاگرس محسوب شده و دارای خطالراسی به طول تقریبا 90 کیلومتر است و بین سه استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس واقع شده است.

این رشته کوه زیبا دارای 49 قله بالای 4000 متر میباشد. دنا با بزرگترین مجموعه قله های 4000 متر در ایران همچون گوهری بی همتا در میان رشته کوههای ایران می درخشد. در مورد دنا یه اشتباه عامیانه وجود داره، دنا یه قله نیست بلکه یه رشته کوه است.

دنا از شمال غربی تا جنوب شرقی کشیده شده است که به سه رشته اصلی و یک رشته فرعی عمودی توسط سه گردنه، بیژن، مورگل غربی و پوتک تقسیم میگردد.

 

رشته کوه دنا



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۰۸
ماهلین