پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

نکات فنی سنگنوردی در هنگام طوفان و بارندگی

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ب.ظ


چهار روش برای حفظ خونسردیتان :

خیلی سریع برای ما رخ می دهد! صد ها متر دورتر از سطح زمین ناگهان می فهمیم که در دام افتادیم و نیاز مبرم به فرود از یک دیواره ترسناک داریم .

متاسفانه هیچ ضمانتی برای وقتی که در حال معامله کردن با خطرات خارجی مانند رعد وبرق و… هستیم وجود ندارد ،

اما در اینجا یکسری روشها برای غلبه بر (کاهش ) خطرات بالقوه در حین ماجرا جویی شما وجود دارد:

در ادامه ی مطلب...



۱- وحشت زده نشوید .

طوفان ها مانند سگها نیستند .آنها نمیتوانند ترس و وحشت شما را ببویند . با وجود این واکنش های سیستماتیک و منظم به موقعیت قرار گرفته در آن شانس زنده ماندن شما را بالا میبرد. این شامل خود شما و همراه شما (هم طناب شما ) میشود ، با حفظ خونسردی وعدم ایجاد سر وصدای اضافی در بدترین حالت. یکدیگر را تشویق کنید (مثلا:ما از این مهلکه نجات پیدا خواهیم کرد و نه این که ما داریم میمیریم و…). روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید .خیلی از افراد در موقعیت های زمانی مختلف  بیش از حد عمل باز دم را انجام میدهند و این حرکت مانع صحیح فکر کردن آنها میشود . چیزهای ساده را به خاطر بیاورید مانند پوشیدن لباس های اضافی قبل از این که یخ بزنید ویا خیس بشوید.


۲- گزینه های خود را ارزیابی کنید .

فورا فرض نکنید که بهترین گزینه فرود با طناب است.بستگی به این دارد که در چه ارتفاعی از مسیر قرار دارید ،شاید بهتر باشد که صعود کنید و به یک مکان امنی یا جان پناهی برسید و در آنجا بمانید  تا هوای خراب از منطقه عبور کند. نیم نگاهی هم به گزینه های فرار داشته باشیدمانند طاقچه هایی که میتوانید به سمت آن تراورس کنید وبعدا به زمین برسید . راه های ارتباطی خود را با همراه خود (هم طناب خود) بازنگهدارید ولو این که به این معنی باشد که با پرتاب سنگی در باران به سمت او در یک طاقچه بالا تر به جای صدا کردن های بی فایده ! یا هرتصمیمی که به بهترین حالت به برقراری ارتباط   با یکدیگر میانجامد.


۳- سریعا حرکت کنید اما ایمن .

اگر تصمیم به فرود با طناب گرفتید در انجام آن مصمم و قاطع باشید و آن را سریع انجام دهید و هیچگونه احساس ناراحتی  در جا گذاشتن ابزار ، وسایل فنی و چیزهای بی قیمت نداشته باشید وقتی واضح است که بدون آنها ایمن ترید.هیچ کدام از ابزار صعود سنگنوردی از زندگی شما و هم طناب شما ارزشمندتر نیست.

اگر تصمیم به صعود گرفتید و سنگها خیس بودند ، زحمت بالا رفتن را به خود ندهید . ابزارگذاری کنید و به آنها تکیه کنید وبالا بروید (میتوانید با یک طناب کمکی طنابچه های پروسیک و اسلینگ های خود را به دور شانه خود بیاندازید)  و به سمت بالا ادامه مسیر دهید. صعود آزاد کردن خیلی سریعتر است (وقتی ایمن باشد )،اما سر خوردن روی سنگ خیس هم آسان است  و شکستگی استخوان هم ماجراجویی شما را دشوار می کند.همیشه حلقه های پروسیک همراه خود داشته با شید وچگونگی استفاده از آنها را بدانید .برای سنگهای خیس شده و غیر قابل صعود آزاد،پروسیک (طنابچه ها ی حلقه ای ) برای حمایت و تکیه کردن بر آنها  بسیار مفید تراز طناب های کمکی است.


۴-دعا کردن .

آیا به شما آسیبی میرساند ؟  من آدم مذهبی ای نیستم اما من در هنگام فرود آمدن در یک طوفان با رعد و برق ناگهان خود را در حال راز و نیاز با خدا یافتم . ذکر بگویید چون به شما اجازه میدهد تمرکز کنید و حواس خود را جمع کنید. حتی اگر یک تکه از موسیقی های محبوبتان را هم زمزمه کنید می تواند کمک کند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۵
ماهلین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی