پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

حملات پلنگ زاگرس - بررسی دلیل حملات

جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۳۳ ب.ظ


روزانه از گوشه کنار دنیا شاهد اخبار ناخوشایندی از شکار گونه های مختلف حیوانات وحشی و در حال انقراض هستیم،  و ‌گاهی نیز  تصاویر دردناکی از کشتار بی‌رحمانه این گونه‌ها منتشر می‌شود.


از یک طرف: به گفته برخی از اهالی محلی بخش الوار اندیمشک یک اتفاق جالب حدود دوسالی است که در این منطقه رخ داده، اما اینک نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد.

به نقل از برخی از اهالی بخش الوار اندیمشک در روزهای گذشته یک اسب و یک قاطر در بخش الوار اندیمشک توسط پلنگ زاگرس کشته شده است.

معاون فرماندار اندیمشک در این رابطه گفت: پلنگ در منطقه دورق منگره در تابستان سال گذشته ده ها راس بز، گوسفند و قاطر را دریده است.

وی افزود: خوشبختانه سطح فرهنگ در این منطقه به سطح عالی و بالایی رسیده و با اینکه پلنگ را در حال حمله به گوسفندان و حیوانات خود مشاهده می کنند، برای احترام به قوانین و همچنین حفظ این گونه نادر از تیر اندازی به آن خودداری می کنند.


از طرفی دیگر:

مدتی پیش یک پلنگ به یک نیسان در مناطق شمالی دزفول حمله ور شده بود، و بدون صدمه به شخصی فرار می کند.


آیا این حملات به این معنی نیست که چرخه ی طبیعی این منطقه دچار مشکل شده است؟ آیا بدین معنی نیست که نبود طعمه در محل زندگی این پلنگ ها، آنها را به تجاوز به حریم انسانها کشانده؟ آیا اصلا این گونه به حریم انسان تجاوز کرده یا انسان با ساخت جاده های بسیاری در مناطق مختلف، به حریم این جاندار تجاوز نموده است؟ عوامل بروز این مشکل چیست؟ چه تدبیری برای رفع این مشکل باید دید؟

سوال های زیادی پیش می آید که پاسخشان نیاز به پژوهش های بیشتری دارد... شاید یکی از دلایل احداث جاده ها باشد که موجب می شود ناخداگاه این گونه ها با انسان روبرو شوند.

به نظر می رسد این گونه ی کمیاب در حال انقراض، در پی خوراک، از حریم خانه ی خود خارج می شود...

آیا بدین معنی نیست که گونه های جانوری منطقه به سرعت در حال کاهش است؟ دلیل آن چیست؟



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی