پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

زمستان فصل لذت کوهنوردان

پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸ ب.ظ


انجمن پزشکی کوهستان ایران: انسان در طول تاریخ همواره با طبیعت در ستیز و مبارزه بوده است. هر زمان که با فروتنی و تواضع در مقابل سر سختی کوهستان و طبیعت کرنش نشان داده، با کامیابی و پیروزی همراه بوده و چنانچه ناآگاهانه و با سماجت نسبت به واکنش قله و شرایط نا پایدار پافشاری کرده است متاسفانه با شکست و ناکامی و فرجامی تلخ روبرو بوده است.

اکثر کوهنوردان تمرین و آزمون شرایط سخت را در فصول مختلف سال به عنوان پیش نیاز برنامه های حرفه ای لازم و ضروری می دانند. تمرین و ممارست با طبیعت، کوه و صخره گاهی انسان را در آزمونی سخت و جانفرسا مواجه نموده و در پی آن تجارب گران سنگی بجا می ماند. طبیعت و کوهستان با تمام زیبایی های خود گاها با انسان جنگ و نبرد دوستانه دارد

این دو در آزمونی سخت و نا برابر همدیگر را محک زده و دعوت به مبارزه می کنند. انسان با تمام توانایی های جسمی و بکار گیری از تجهیزات مدرن در رویارویی با شرایط سخت و صلابت قله و نیز تلاش برای زنده ماندن با هدف برد برد با طبیعت مبارزه می کند. در این عرصه نبرد همواره پیروزی از آن ما نیست بلکه در زمان و فرصت بسیاراندکی اراده و خشم طبیعت انسان را مغلوب و ناگزیر به بازگشت می کند. به همین دلیل بخش بزرگی از کوهنوردان با شروع فصل زمستان و با صعود به قلل مرتفع کوهنوردی را با جدیت پیگیری می کنند.





در این فصل وجود برف و سرما و شرایط سخت جهت آزمون و محک زدن  لوازم و تجهیزات فنی و پوشاک زمستانی و از سویی دیدن مناظر زیبا و هیجانات در این فصل لذت بخش و به انسان اعتماد به نفس می دهد. یکی از خصوصیات ذاتی انسان علاقه مندی به  تمرین و رویارویی با  شرایط دشوار و هیجانات در ورزش کوهنوردی می باشد و از فراز و نشیب این پیامدها لذت برده و با ممارست و زیستن مسالمت آمیز با کوهستان اراده خود را محک زده و در آغوش پر مهر طبیعت بر بلندای قله می ایستند ولی انسان  همواره پیروز میدان  نیست و گاها با شکست و ناکامی و حسرت رسیدن به  قله صعود را متوقف و با فروتنی و تواضع نسبت به اقتدار و صلابت قله و طبیعت راه باز گشت را در پیش می گیرد.

از ویژگی صعود های زمستانی، تشخیص و مسیر یابی ایمن از خطر ریزش بهمن و رسیدن به قله و نیز برگشت از صعود می باشد بی تردید اغلب مسیرهای شناخته شده و تابستانی برای رسیدن به قله مناسب فصل زمستان نبوده و بدلیل وجود برف، بخش های زیادی از عوارض طبیعی در مسیرها قابل رویت نمی باشد. از این رو شکاف ها و چاله های برفی از دیده پنهان بوده و برای گام برداری و تردد نیازمند تدبیر و مسیریابی درست می باشد. لذا شناخت منطقه مورد نظر، داشتن تجارب صعود زمستانی، شناسایی مسیرهای پیش بینی شده، لوازم و تجهیزات مناسب فصل، باید با برنامه ریزی و پیش بینی موارد ذکر شده زمان بندی بیشتری را برای برنامه و صعود در نظر گرفت. هر چند که این قشر از کوهنوردان در زمستان کوهنوردی را با جدیت دنبال می کنند ولی وجود شرایط دشوار و خطرساز در این فصل نیازمند آمادگی جسمانی و تجهیزات مناسب فصل داشتن تدبیر و زیرکی هوشمندانه برای اجرای برنامه ها زمستانی لازم وضروری می باشد.

 

در این فصل بدلیل شرایط جوی ناپایدار و خطر ریزش بهمن و شناخت مسیرهای فرعی و ایمن، کوتاه بودن روزها و رعایت قانون 14 که لازم است در این فصل صعود به قله و بخش اعظم برنامه تا ساعت 14 به اتمام رسیده باشد. خطر جاده ها و راه های ارتباطی، مجهز بودن تجهیزات زمستانی و همچنین داشتن تغذیه مناسب فصل همگی از نکات و مواردی است که کوهنوردان باید با درایت و توجه بیشتر به موارد ذکر شده از بروز خطرات احتمالی غافل نباشند کوچکترین سهل انگاری و چشم پوشی از موارد ذکر شده منجر به حوادث ناگوار می شود که پیامد آن جبران ناپذیر خواهد بود. شرایط جوی ناپایدار در زمستان قابل پیش بینی نبوده و جهت اطمینان و پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی باید از مسیرهای صعب العبور اجتناب کرد و با اطمینان از توانمندی و ترکیب اعضای تیم برنامه را سازماندهی و برای دوری جستن از مسیرهای بهمن خیز لازم است از راه های فرعی و ایمنی عبور نماییم.

 

 با نتیجه گیری از مطلب فوق لازم است سرپرستان و مربیان با تجربه در این فصل با جدیت در برگزاری برنامه های کوهنوردی زمستانی حضور و مشارکت جدی داشته باشند و با داشتن اطلاعات موثق از شرایط و سختی برنامه و محل مورد نظر ضمن رعایت نکات ایمنی این فصل را که فرصت مناسبی برای اجرای تمرینات سخت و آمادگی جسمانی می باشد برای ورزشکاران کوهنورد مهیا نمایند .


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی