پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

فاجعه ی آلودگی کرخه توسط گازوئیل

پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۲۵ ب.ظ


هر دم از این باغ بری می رسد

 

خوزستان به عنوان خط مقدم جبهه ی ریزگرد ها و آلاینده های شرکت های نفتی و پتروشیمی، آلوده ترین استان ایران محسوب می شود. به همین علت زیست بوم استان در معرض خطری جدی قرار دارد. اگر این وضعیت استمرار یابت و تدبیری اصولی اتخاذ نشود، این تهدید بیش از پیش خطر آفرین خواهد شد. متاسفانه برخی از عوامل بحران زای زیستی در این چند سال اخیر مزیت بر علت شده است و در اثر عدم توجه به اصول ایمنی خطوط لوله ی نفت، هر از چند گاهی استان، با بحران زیست محیطی جدیدی مواجه می شود.

مثلا رودخانه ی کرخه و آبزیان آن هنوز از آثار و خسارات شکستگی و آلودگی نفتی سال ۱۳۸۹ سر بلند نکرده بودند، که مدتی قبل، خط لوله ی گازوئیل در مرز استان لرستان – خوزستان بر اثر شکستگی سر از کرخه در آورد و به خاطر گرانروی و سبکی چگالی گازوئیل نسبت به آب، سطح بستر رود و دریاچه سد کرخه و بستر شوش و اهواز آلوده گردید و باعث هلاکت ۲۰۰۰۰ ماهی و تعدادی پرنده شد و خساراتی به زمین های کشاورزی پایین دست، و تهدیدی جدی برای آب آشامیدنی بعضی شهرستان ها شد.

شایسته است مدیریت کل حفاظت محیط زیست استان و مسئولین شرکت نفت و شرکت های انتقال دهنده ی نفت و فراورده های آن اقدامات کارشناسانه ی دقیقی نسبت به تعویض خطوط فرسوده انجام دهند و در عبور خطوط از رودخانه ها نهایت نکات ایمنی را لحاظ نمایند و نسبت به جمع آوری خطوط لوله حاشیه رود، اقدام عملی نمایند و از احداث خطوط جدید در نزدیکی بستر رود ممانعت نمایند و کلیه ی تلاش خود را با اقدامی متعهدانه جهت جبران خسارات وارده به بستر رود و آبزیان آن با برنامه های ترمیمی و تکمیلی انجام دهند.

 


 

final_bstSnapshot_855811


final_bstSnapshot_829761

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۵
ماهلین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی