پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

تاریخچه کوهنوردی ایران

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۳۷ ب.ظ


در سال 1323 ورزش کوهنوردی ایران دارای تشکیلات رسمی گردید در سال 1356 فدراسیون های کوهنوردی و اسکی در هم ادغام و به نام فدراسیون کوهنوردی و اسکی ایران فعالیت خود را آغاز نمود .


تاریخچه در ادامه مطلب


کوه نوردی


فدراسیون کوهنوردی با توجه به ابعاد مختلف فعالیت در زمینه های کوهنوردی ، سنگنوردی طبیعی و داخل سالن ، دوچرخه سواری کوهستان ، ورزشهای هوایی و ... طیف وسیعی از ورزشکاران را تحت پوشش قرار داد.

رشته های کوهنوردی حرفه ای ، فعالیتهای هیمالیا نوردی و صعودهای بلند جز رشته های شاخص و پر اهمیت کوهنوردی می باشد ، دردور های جدید فعالیت کوهنوردی ، اعزامهای مختلف مربیان به کلاسهای پیشرفته کشورهای فرانسه ، اسکاتلند ، سوئیس و ... جهت بالا بردن کیفیت تاکتیکی و فنی ورزش کوهنوردی صورت گرفته است .

در ورزش سنگنوردی داخل سالن با توجه به جوان بودن این رشته ورزشی در آسیا و خصوصا" در ایران ، فعالیتهای شایسته ای از جمله اعزامهای سالیانه تیمهای ملی سنگنوردی داخل سالن به مسابقات قهرمانی سنگنوردی آسیا صورت گرفته است .

فدراسیون کوهنوردی متشکل از کمیته های مختلف بوده و در راس آن رئیس و دبیر برنامه ریز سیاست کلی ورزش کوهنوردی کشور می باشند که آقای محمد شعاعی از سال 1377 دبیری فدراسیون را عهده دار هستند .


کوه نوردی


این کمیته در زمینه های مختلف و ورزشهای زیبا و متنوع کوهنوردی از جمله کوهپیمایی ، سنگنوردی طبیعی سنگنوردی داخل سالن ، دوچرخه سواری کوهستان و ورزشهای هوایی فعالیت می کنند .

در کنار کمیته های مختلفی که در جهت پیشبرد این رشته های جذاب ورزشی فعالند کمیته های دیگر از قبیل پزشکی کوهستان ، روابط عمومی ، هماهنگی امور استانها ، ارزشیابی گشتهای کوهنوردی و ... زمینه را در جهت گسترش علمی و فرهنگی ورزش کوهنوردی مهیا می سازند . فدراسیون کوهنوردی وظیفه تشکیل تیم ملی و انتخاب بهترین کوهنوردان کشور را برای عضویت در تیم ملی کوهنوردی به عهده داشته تا در صعود های ملی و بین المللی که در راس آنها هیمالیا نوردی است زبده ترین کوهنورد کشور را اعزام دارد.

فعالیت کوهنوردی در سطوح پایین تر زیر نظر هیئتهای کوهنوردی برنامه ریزی و هدایت می شود و آنها نیز با حمایت از فعالیتهای گروهای کوهنوردی که مسئولیت اجرای برنامه های کوهنوردی در سطح ادارات ، دانشگاهها ، کارخانجات و هیئتها و انجمنهای مختلف را دارد ، به ترویج عملی این ورزش می پردازد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی