پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه

پوست، مو زیبایی ماهلین

انجام خدمات زیبایی: فیلر - بوتاکس - فشیال - آنزیم - مزوتراپی - پیرسینگ - پاکسازی - لیفت با نخ - چال گونه


با انتقال آب از کارون به زاینده رود عطش آب در اصفهان برطرف نمی شود.


دکتر مهدی قمشی در گردهمایی اعضای سازمان مشارکت های اجتماعی – فرهنگی استان خوزستان "سما"  با عنوان " نگاهی انتقادی به طرح های انتقال آب و چالش های مرتبط با آن " حضور یافت و به بیان دیدگاه های خود در این خصوص پرداخت .

وی در عین حال  به سوالات اعضای این سازمان مردم نهاد پاسخ گفت .

استاد نمونه ی کشوری  با اشاره به طرح های انتقال آب از کارون و دز خاطر نشان کرد که در حال حاضر آب  از سرشاخه های کارون و دز توسط ۴ تونل به زاینده رود هدایت شده و یا در آینده خواهد شد.


وی تونل های کوهرنگ ۱ و کوهرنگ ۲ را از تونل هایی دانست که آب را به زاینده رود منتقل می کنند و  اظهار داشت که عملیات اجرایی تونل کوهرنگ ۳ نیز از سال ۱۳۷۷ آغاز شده است و در آینده به بهره برداری می رسد که ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب توسط آن منتقل می شود .

دکتر مهدی قمشی تونل چشمه ی لنگان با هدف تامین ۱۹۵ میلیون متر مکعب آب جهت مصارف شرب ، صنعت و کشاورزی اصفهان و شهرهای حاشیه ی کویر ، تونل  انتقال آب به شهرهای قم و کاشان ، انتقال آب به رفسنجان  و طرح تونل بهشت آباد به طول تقریبی ۶۵ کیلومتر را از طرح های دیگر انتقال آب ذکر کرد و گفت : برای انتقال آب بین حوزه ای لازم است تا  یکسری مبانی رعایت شود . اول اینکه باید اطمینان حاصل شود که در مبدا آب مازاد وجود دارد و از سوی دیگر تمامی روش های مدیریتی  صحیح برای تامین آب  نیز در مناطق مقصد اجرا شده باشد .که هیچ کدام از این موارد در بحث انتقال آب  کارون به زاینده رود رعایت نشده است .

وی افزود : با انتقال آب از کارون به زاینده رود عطش آب در اصفهان برطرف نمی شود و اصفهانی ها تا تمام زمین های کشاورزی خود را قابل کشت نسازند دست بردار نیستند !این درست نیست که آب های مورد استفاده برای کشاورزی را در استان خوزستان کاهش دهیم تا کشاورزی در بالادست اتفاق بیفتد.

دکتر قمشی گفت : در طرح های  انتقال آب کارون نیاز زیست محیطی رودخانه های پایین دست در نظر گرفته نشده است هممچنین این انتقال آب به مشکل تالاب های استان خوزستان دامن خواهد زد و ممکن است سبب خشک شدن آنها شود .از سوی دیگر نخیلات را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب خشک شدن آبهای زیر زمینی نیز خواهد شد .

عضوهیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه مقدار آب موجود در کشور، آب  لازم برای زمین های کشاورزی را فراهم نمی کند اظهار داشت که باید با مدیریت صحیح از آب بهره برداری مناسب کرد .وی افزود : ما در استان خوزستان ۳/۲ میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم و اگر بخواهیم تمامی آنها را کشت کنیم  با حداقل ۱۰ میلیارد متر مکعب کمبود آب مواجه هستیم !همچنین برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مصوب سفر مقام معظم رهبری اگر تمامی آّبهایی که در قالب رودخانه های دز ، کارون ، کرخه و شاهوار وارد خوزستان می شود را جمع آوری کنیم باز هم با کمبود آب برای اجرای این طرح مواجه هستیم .

دکترمهدی قمیشی در پایان با اشاره به طرح تونل بهشت آباد خاطر نشان کرد که علی رغم اینکه آب کارون توسط این طرح منتقل می شود با توجه به هزینه های بسیار بالای اجرای آن، باید نفت خوزستان هم خرج اجرایی شدن این طرح شود !چرا باید توسعه در کشور به خاطر انتقال آب به زاینده رود عقب بیفتد؟!

گفتنی است برگزاری این گردهمایی اولین برنامه از سری برنامه های سما " سازمان مشارکت های اجتماعی – فرهنگی استان خوزستان" بود و این سازمان مردم نهاد در نظر دارد برنامه های گسترده ای در حوزه های اجتماعی و فرهنگی ، با هدف مشارکت بیشتر مردم خوزستان در عرصه های هم اندیشی وحضور در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی برگزار کند.


منبع خبر: عصر اهواز

نظرات  (۱)

و باز هم عجب!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی